Activiteiten van de KunstenaarsVereniging Landsmeer

2023

- exposities in de kantoorboerderij: 11 en 12 februari: Schildersgroep Landsmeer, 11 en 12 maart: Ben Haenen; 8 en 9 april: Ruud Ritsma en gast; 10 en 11 juni: Ledententoonstelling "Verschuivingen";  9 en 10 september: Ledententoonstelling Zomersalon; 7 en 8 oktober: Marion Zeilstra en gast; 25 en 26 november: Ledententoonstelling Kerstkado-Kunstkado.

2022

- exposities in de Kantoorboerderij: 12 en 13 februari: Schildersgroep Landsmeer; 9 en 10 maart: Ongekend Talent; 11 en 12 juni: Rafelrandjes; 9 en 10 juli: Jop van der Linde en gast Wichert van Engelen

2021

- exposities in de Kantoorboerderij: 16 en 17 oktober 2021: Amsterdam Dichtbij (groepsexpositie); 23 en 24 november: Kerstexpositie "KERSTKADO-KUNSTKADO"

2020

- exposities in de Kantoorboerderij: 8 en 9 februari 2020: Schildersgroep Landsmeer, 7 en 8 maart 2020: Yildiz Taylan en gast, 11 en 12 april 2020: Jop van der Linden en gast (uitgesteld) - alle verdere exposities in de Kantoorboerderij opgeschort - 15 nov - 1 jan: KVL webshop: www.kvl.kunstkado-online.nl

2019

- exposities in de Kantoorboerderij: 9 en 10 februari 2019: Schildersgroep Landsmeer - 9 en 10 maart 2019: jubileumexpositie: "25 jaar KVL", alle leden - 13 en 14 april 2019: Ineke Kan en Simone Tuinenberg - 11 en 12 mei 2019: Louella Hendriksen met gast - 7 en 8 september 2019: Ger Veuger solo - 12 en 13 oktober 2019: Ruud Ritsma met gast - 23 en 24 november: Kerstexpositie "KERSTKADO-KUNSTKADO"

2018

- exposities in de Kantoorboerderij: 10 en 11 februari 2018: Schilderclub Landsmeer, 10 en 11 maart 2018: politieke cartoons van Tom Janssen en Arend van Dam vanwege de Gemeenteraadsverkiezingen, 7 en 8 april 2018: Lenie van Reem en Anja Vosdingh Bessem, 12 en 13 mei 2018: Ben Haenen en Jos de Vos, 9 en 10 juni 2018: Irma Morselt en Hes van Huizen, 8 en 9 september 2018: Mieke ter Brake en Ceciel Hattinga, 13 en 14 oktober 2018: Karin Stevers en Ben Haenen, 24 en 25 november 2018: Kerstexpositie "Kadomarkt".

- exposities in de Jumbo Galerie: Ben Haenen, Karin Stevers, Maria Blom, Mieke Ter Brake en groepsexpositie tgv de Kerstexpositie "Kadomarkt".

2017

- exposities in de Kantoorboerderij: 11 en 12 februari 2017: Schildersgroep Landsmeer, 11 en 12 maart 2017: Maria Blom en Rosel Marci, , 8 en 9 april 2017: Ineke Kan en Astrid Schouten,  13 en 14 mei 2017: Ben Haenen en Jos de Vos, 10 en 11 juni 2017: Bert Griepink en Marijke Mooy, 14 en 15 oktober 2017: Ruud Ritsma met Malie Baehr, 11 en 12 november 2017: Jo Frijns met Mark Kamoen, 16 en 17 december 2017: Kerstexpositie "KERSTKADO-KUNSTKADO"

- exposities op lokatie: 5 april tm 15 mei Vriendschapsexpositie (samenwerking met SOK Oostzaan), 16 en 17 april Atelierroute Oostzaan

- exposities in de Jumbo-Galerie in 2017: Jo Frijns, Jacques Meijer, Ruud Ritsma, Maria Blom, Ineke Kan, Karin Stevers, Marijke Koops, Lenie van Reem

2016

- expositie Panorama Waterland (januari 2016, met OVL, in het kader van de Manifestatie "100 jaar Droge Voeten")
- exposities in De Kantoorboerderij: Georges Swildens en gast: Ron Beuning (februari), Ben Haenen en gasten: Lauren Haenen en Jos de Vos (maart), Mieke ter Brake en gast: Jan Jaap Stigter (april), Adri Oudejans en cursisten (juni), Ruud Ritsma en Sook Bae (september), Angelique vd Born, Karin Stevers en cursisten (oktober), Lenie van Reem (november), Kerstmarkt: “Kerstkado – Kunstkado” (december)
- exposanten in de Jumbo-Galerie in 2016: Ruud Ritsma, Adrie Oudejans, Herman Deen, Adriana Baarspul, Lenie van Reem, Ineke Kan, Angelique vd Born, Karin Stevers, Marijke Koops, Jo Frijns.

2015

- exposities in De Kantoorboerderij: Maria Blom en gasten: Maja Vucetic en Rinanda Basslé (januari), Angelique vd Born en gast: Ariena Rooden (februari), Ruud Ritsma en gast: Jose Samson (maart), Ineke Kan en gast: Julia Tarnovska (april), Adriana Baarspul en gast: Charlotte Zoon (mei ), Lenie van Reem en leerlingen (juni ), Schildersgroep van Pieter v.d. Eeden (september), Angelique vd Born en haar cursisten (november )
- ledenexpositie KVL (oktober 2015, Dorpshuis, Landsmeer)
- exposanten in de Jumbo-Galerie in 2015: Adrie Oudejans, Lenie van Reem, Herman Deen, Maria Blom, Jan Hendriks, Karin Stevers, Ineke Kan, Ben Haenen, Angelique vd Born, Adriana Baarspul, Mieke ter Brake, Arend van Dam.

2014

- exposities in De Kantoorboerderij: Ben Haenen, Karin Stevers en gast: Erin Shultz (februari), Adrie Oudejans en George Swildens (maart), Herman Deen en Irma Morselt (april), Lenie van Reem en Ger Veuger (mei), Jo Frijns en gast: John Pex (november)
- ledenexpositie Het Weefhuis Zaandijk: Ruud Ritsma, Herman Deen, Tom Janssen, Ineke Kan, Irma Morsselt, Angelique van den Born, Jo Frijns, Jan Hendriks, Maria Blom, Lenie van Reem en gast: Meta Smits (april)
- KVL in Zaansgroen: Herman Deen en Maria Blom (september), Jan Hendriks en gast: Ada van Wonderen (september), Jo Frijns en Karin Stevers (oktober), Angelique vd Born en Arend van Dam (oktober)
- LOL-Kunstenaars van de maand: Ben Haenen (januari), Karin Stevers (februari), Adri Oudejans (maart), Herman Deen (april), Jacques Meijer (mei), George Swildens (juni)

2013 KVL 20 jaar

- KVL op locatie (Weefhuis, Zaandijk): Adriana Baarspul, keramiek, Mieke ter Brake, olieverf, Herman Deen, olieverf, Jo Frijns, foto's, Ceciel Hattinga, gemengde techniek, Jan Hendriks, reliefs, Tom Janssen, olieverf, Ineke Kan, aquarel, Marijke Koops, keramiek, Irma Morselt, keramiek en objecten, Karin Stevers, keramiek, Adrie Oudejans, olieverf, Ruud Ritsma, pastel (februari)
- exposities in De Kantoorboerderij: Ineke Kan, George Swildens en gast: Huub van Meerwijk (maart), Ruud Ritsma en gast: Hieke Meppeling (april), Mieke ter Brake, Marijke Koops en gast (mei), Adriana Baarspul, Xantha-Iris Vorst en gast (juni)
- Ledenexpositie in het Gemeentehuis van Chatenay-Malabry (Fr)
- Jubileum-manifestatie 20 jaar KVL (september, http://vimeo.com/75212101)
- LOL-Kunstenaars van de maand: Ruud Ritsma (september), Angelique vd Born (oktober), Jan Hendriks (november), Mieke ter Brake (december)

2012

- expositie in De Kantoorboerderij: Ruud Ritsma, Herman Deen en gast: Berbel Proost (februari), George Swildens en gast: Dini Kuit (maart), Marijke Koops en gast: Ziya Akman (april),  Jo Frijns en gast: Roger Sorel (mei), Angelique van den Born, Karin Stevers en gast: Yannis Vellis (juni), Jacques Meijer en gast: Joost Tholens (october), Ben Haenen en gast: Jos de Vos (november)
- KVL op locatie (De Waag Haarlem): Angelique vd Born,  Ruud Ritsma, Tom Janssen, Jan Hendriks, Ceciel Hattinga, George Swildens, Xantha-Iris Vorst, Jo Frijns, Adrie Oudejans,  Ineke Kan, Irma Morselt, Karin Stevers, Adrie Baarspul, Marijke Koops (maart 2012, De Waag, Haarlem)
- KZOD te gast in het Gemeentehuis: Haarlemse Kunstenaarsvereniging KZOD (Kunst Zij Ons Doel) (maart-april)
- KVL op locatie (Weefhuis, Zaandijk): Marijke Koops, George Swildens, Ben Haenen, Herman Deen, Karin Stevers, Xantha-Iris Vorst, Adriana Baarspul (mei)

2011

- exposities in De Kantoorboerderij: Mieke ter Brake en George Swildens (januari), Ineke Kan en Adriana Baarspul (februari), Ruud Ritsma 70 jaar (maart), Ben Haenen en Adrie Oudejans (april), Irma Morselt en Tom Janssen (mei), Ceciel Hattinga en Marijke Koops (juni), Xantha-Iris Vorst en gast: Mara Dittmers (oktober), Ben Haenen, Adri Oudejans en gast: Marijke Mooy (november)

2010

- exposities in De Kantoorboerderij: Angelique van den Born en Karin Stevers (november 2010), Kerstexpositie in De Kantoorboerderij (december 2010)

- Atelierroute Landsmeer: Het Dier op de Ezel” (oktober 2009)

2008 KVL 15 jaar

- Manifestatie 15 jaar KVL, Landsmeer, Den Ilp; ‘Buren te Gast’, expositie in ‘De Kunstgreep’, Oostzaan; Expositie in galerie Neustadtfenster, zustergemeente Bergneustadt, Duitsland

- Open Atelier Weekend, gemeentehuis + ateliers Landsmeer

- Manifestatie ’50 x 50’, galerie De Salon, Amsterdam

2005

- Expositie in het gemeentehuis van zustergemeente Châtenay-Malabry, Frankrijk; Open Atelier Weekend, gemeentehuis + ateliers Landsmeer

- Expositie en openbare veiling KVL-panelen, gemeentehuis Landsmeer

2003 KVL 10 jaar

- Manifestatie 10 jaar KVL ‘Lokvogels en Kunstminnaars’;

2002

- Drie openbare workshops, dorpshuis Landsmeer (werken naar model, werken met klei, vrije expressie)

2001

- Masterclass tekenen en schilderen naar model, dienstencentrum Landsmeer, bekende Landsmeerders poseren; Expositie in zustergemeente Bergneustadt, Duitsland