Willy Felice begon op haar 16e jaar te schilderen. Ze studeerde aan de Vrije Academie, AKI ArtEZ University of Arts en behaalde haar master aan de Gerrit Rietveld Academie. Na haar eindexamen werkte zij als styliste, ontwerpster, art director en videograaf. Daarna vond ze haar plek in de theater- en danswereld en als theatervormgeefster en producent werkte ze mee aan meer dan 160 voorstellingen met bijzondere regisseurs en choreografen (1985-2012).

Het verlangen om weer te gaan schilderen werd steeds groter. Vanaf een sabbatsjaar in 2000 bezocht ze een aantal Artist in Residences om in stilte te werken en vanaf 2012 werkt ze fulltime als beeldend kunstenaar. Haar schilderijen zijn geïnspireerd op Arabische architectuur en poëzie. Zoals op de gedichten van Ali Ahmad Sa’id en de quotes van Mahmoed Darwish. Waarom de Arabische? Als voorzitter van The Young Arabian Theatre Fund heeft zij zich vele jaren ingezet om kunstenaars in Arabische landen te ondersteunen en heeft zich daardoor de taal en het schrift eigen gemaakt. Dat leidde tot een inspiratiebron, waaruit tal van werken zijn ontstaan. Zij exposeert regelmatig en haar werk is te vinden in vele particuliere collecties.

Education

2012 – 2015 Study History of Art / University of Amsterdam